Szépkoruak: GAZDASÁGUNK - próbáljuk meg értelmezni...

Szeretettel köszöntelek a Szépkorúak Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Építds, szépítsd ömnagunk és mások örömére, hívd meg ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 478 fő
  • Képek - 1331 db
  • Videók - 1349 db
  • Blogbejegyzések - 1085 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 29 db

Üdvözlettel,

Szépkorúak Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szépkorúak Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Építds, szépítsd ömnagunk és mások örömére, hívd meg ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 478 fő
  • Képek - 1331 db
  • Videók - 1349 db
  • Blogbejegyzések - 1085 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 29 db

Üdvözlettel,

Szépkorúak Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szépkorúak Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Építds, szépítsd ömnagunk és mások örömére, hívd meg ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 478 fő
  • Képek - 1331 db
  • Videók - 1349 db
  • Blogbejegyzések - 1085 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 29 db

Üdvözlettel,

Szépkorúak Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Szépkorúak Klubja közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. Építds, szépítsd ömnagunk és mások örömére, hívd meg ismerőseidet is. Margó

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 478 fő
  • Képek - 1331 db
  • Videók - 1349 db
  • Blogbejegyzések - 1085 db
  • Fórumtémák - 65 db
  • Linkek - 29 db

Üdvözlettel,

Szépkorúak Klubja vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.







-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Mérgeznek a munkanélküliek

Kis Miklós  2011. január 14. 17:40

 

Nem lehet lélegezni, nem lehet élni a munkanélküliektől, és utol kell érnünk Brazília versenyképességi szintjét – derült ki Orbán Viktor pénteki beszédéből. Brazíliát már be is értük, mert mögöttünk van a versenyképességi rangsorban.

Idézetek és kommentár.

„A magyarok legrosszabb nemzeti tulajdonságait a tétlenség hozza elő, és ez megmérgezi még a dolgozó emberek életét is” – mondta pénteken Orbán Viktor az új Széchenyi-terv bemutatóján. „Ezért alakulhat ki olyan hangulat ebben az országban, hogy bár mi vagyunk az aktívak, akik sokat dolgozunk, mégis szinte nem lehet boldogulni, nem lehet lélegezni, és nem lehet élni” – tette hozzá a miniszterelnök.

/Ilyen jellegű kifejezéseket nem használhat a saját népére egy miniszterelnök! Margó/

 

Nyilvánvalóan mindez már annak fényében értelmezendő, hogy a miniszterelnök a Wall Street Journalban elárulta, hogy csökkenteni fogják a munkanélküli segélyekre, és a nyugdíjakra szánt összegeket – ezen intézkedések ideológiai megalapozására szolgálhattak a szinte már-már gyűlölet keltésére alkalmas szavak.

Valójában viszont kérdéses, hogy az aktivitási ráta érdemben emelkedik-e 2000 milliárd uniós forint – részben vállalkozásfejlesztésre - elosztogatásától, a szociális juttatások megnyirbálásától, s attól, hogy Orbán Viktor többször elismétli a beszédében: „a magyar embert megöli a tétlenség”.

Magyarországon a magas inaktivitás oka nem a bőkezű jóléti rendszerek – ezek a rendszerek hazánkban nem jólétiek, hanem épp hogy meglétiek (Matolcsy György egy régi, manapság nem használt fordulatát idézve) -, hanem a képzetlenek magas aránya, az elképesztően nagy regionális különbségek. Továbbá a megfizethető bérlakások hiánya, ami miatt nem mobil, nem költözik a magyar munkavállaló (természetesen nem a menedzserekre kell gondolni). A becsábított multinacionális cégek pedig szinte definíciószerűen kevés dolgozót alkalmaznak termelésükhöz képest, hiszen termelékeny, a legmodernebb technológiákat alkalmazó vállalatokról van szó. Ötven év felett – kutatások bizonyítják – szinte lehetetlen új munkahelyet találni. Mérgezőek az állásukat vesztett ötven felettiek?

Hangulatot kelteni a munkanélküliek ellen könnyű, a munkanélküliség valódi gondjait megoldani nehéz. Orbán Viktor korábban gyakran kikelt a neoliberális közgazdák ellen, pedig ha valami markánsan neoliberális, akkor az a hit, hogy a foglalkoztatottságot a szociális juttatások, illetve az adók csökkentésével lehet (és kell) emelni. Ez a része az Orbán-csomagnak tetszeni is fog a neolib és neokon közgazdáknak (nem úgy, mint a magánpénztárak államosítása).

„Képessé lehetünk a világ olyan pontjaival is versenyképessé válni, amelyeket ma versenyképesség szempontjából szinte utolérhetetlennek tekint a nyugati civilizáció” – hangzott egy másik orbáni mondat, amely attól igazán meglepő, hogy a miniszterelnök Kínát és Brazíliát említette. Brazília Magyarország mögött áll a Világgazdasági Fórum versenyképességi rangsorában (Brazília 58., Magyarország 52.). Brazília könnyű célpontnak bizonyult, már le is hagytuk. (A rangsor és a teljes jelentés angol nyelven elérhető itt.)

Kína valóban megelőzi hazánkat, de olyan tényezők segítik a versenyképességét, amelyek európai – még közép-európai – szemmel sem nevezhetők kellemesnek.

Ugyan melyik az a Kína versenyképességét érdemben segítő faktor, amelyet szívesen átvenne a miniszterelnök? Az extrém alacsony bérek? A mesterségesen alulértékelt valuta? Vagy az egypártrendszer, ami még egy kétharmados többségnél is nagyobb politikai stabilitást kölcsönözhet?

Remélhetőleg egyik sem. De miért épp Kínát említi, amikor mondhatna sokkal kellemesebb európai országokat is. Svédország, Finnország Dánia, Németország – valamennyien előttünk vannak. De lehetne mondani csak Olaszországot, ha nem akarunk olyan nagyot ugrani.

Talán azért mondta Kínát, mert Magyarország továbbra is főként azzal akar operálni, mint eddig: az adózási feltétekkel, és az alacsony bérköltségekkel. Az adócsökkentéssel rövid távon növelhető a versenyképesség, de ennek kárát középtávon más versenyképességi tényezők láthatják kárát, hiszen a kevesebb bevétel kevesebb forrást jelent infrastruktúrára, oktatásra. A szociális juttatások csökkentése is rövid távon emelheti a versenyképességet, de csak a társadalmi feszültségek növekedése árán, ami a politikai stabilitást áshatja alá – ami szintén versenyképességi tényező.

Kínát el kellene felejteni. Európában vagyunk.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

 

 


2011. január 1., szombat 3:43     InfoRádió / www.eu2011.hu

     
A most kezdődő magyar elnökség politikai napirendjét az emberi tényező köré kívánja építeni, négy fő témakörre összpontosítva: növekedés és foglalkoztatás az európai szociális modell megőrzéséért; erősebb Európa; polgárbarát unió; bővítés és szomszédságpolitika.
 
2011. január 1-jétől, soros elnökként Magyarország feladata lesz, hogy az Európai Unió napirendjén szereplő ügyeket a 27 tagállam közös érdekeinek megfelelően alakítsa. Hogy számos teendője között is tartani tudja a helyes irányt, kijelölte azokat a témákat, amelyeknek kiemelt fontosságot tulajdonít. A magyar elnökség négy prioritás mentén kíván dolgozni 2011 első félévében. Emellett a gazdasági ügyektől kezdve a közösségi politikákon át a bővítés kérdéséig minden esetben szem előtt kívánja tartani az emberi tényezőt, mint az intelligens, fenntartható növekedés alapját- olvasható az elnökségi honlapon.

Növekedés és foglalkoztatás

Az Unió egészét a gazdasági átrendeződés határozza meg. A magyar elnökség folytatja a konszolidációt. Meggyőződése, hogy a siker kulcsa az EU jövő-orientált növekedési stratégiájában és a gazdaságpolitikai koordináció megerősítésében rejlik.

Az Európa 2020 stratégia az európai polgárok életkörülményeit kívánja javítani, illetve megőrizni, ezért középpontjában a munkahelyteremtésnek és a fenntartható versenyképességnek kell állnia. A magyar elnökség ezért javítani kíván a munkahelyteremtés motorjainak számító kis- és középvállalkozások helyzetén, és fel kívánja hívni a tagállamok figyelmét arra, milyen hatással lehet a demográfia és családpolitika a foglalkoztatásra és a gazdasági növekedésre. A szegénység csökkentésére irányuló kezdeményezés során az elnökség kiemelt figyelmet kíván fordítani a gyermekszegénység elleni küzdelemre, és érdemi, európai szintű lépések meghozatalára törekszik a romaintegráció kérdésében.

Energia és víz

Az EU belső politikái a következő generációk jövőjét meghatározó három alapelem, az élelmiszer, az energia és a víz köré épülnek. A magyar elnökség ezért kiemelt figyelmet szentel annak, hogy ezeket a szakpolitikákat, és ezáltal Európát is megerősítse. A Közös Agrárpolitika felülvizsgálata, a közös energiapolitika megteremtése, és egy új terület, az európai vízpolitika kialakítása ezt a célt szolgálja. A vízkészletek megőrzéséről szóló vitával párhuzamosan, a magyar elnökség alatt fogadják el a Duna-régió fejlesztésére irányuló európai stratégiát is.

Magyarország valós, érdemi vitát kíván folytatni a fenti területekről. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy az Unió következő többéves pénzügyi kerete ezekre a közös, a tagállamok közti kohéziót és szolidaritást erősítő politikákra épülhessen fel.

Polgárbarát unió

Az Uniónak a polgárokat mindennapjaikban közvetlenül érintő kérdésekkel is foglalkozni kell. Így Magyarország céljai között szerepel a Stockholmi Program végrehajtásának továbbvitele, a polgárok szabad mozgásának biztosítása érdekében a schengeni övezet Romániával és Bulgáriával történő kibővítésének előmozdítása, valamint az alapvető jogok védelme. Mindezek mellett a magyar elnökség célkitűzése, hogy ráirányítsa a tagállamok figyelmét a kulturális sokszínűségre mint védendő európai értékre. A kulturális sokszínűség az elnökség alatti kulturális események meghatározó témája lesz.

Bővítés és szomszédságpolitika

Magyarország megkülönböztetett figyelmet kíván szentelni a bővítési folyamat továbbvitelére és a nyugat-balkáni térség integrációs perspektívájának előmozdítására. A magyar elnökség mindent meg fog tenni azért, hogy a Horvátországgal folyamatban levő csatlakozási tárgyalások 2011 első felében lezáruljanak. Kiemelt cél továbbá a szomszédságpolitika keleti dimenziójának megerősítése, amelynek keretében 2011 májusában Magyarországon rendezik meg a második Keleti Partnerség csúcstalálkozót.


o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
...amit a nyugdíjról jelenleg tudni lehet.....

http://www.hir24.hu/tag/nyugdij-vita/



Orbán-bérkalkulátor: ennyit kap kézhez jövőre

Lapunk kalkulátorával kiszámolhatja, mennyi személyi jövedelemadót kell fizetnie jövőre önnek és házastársának, vagy élettársának (ha van). Ellenőrizheti, igazat mondtak-e, akik szerint senki sem jár rosszabbul 2011-ben, s kiderítheti, az ön zsebébe mennyivel kerülhet több, vagy esetleg kevesebb.

FN.hu

2010. október 21. 06:30

Kalkulátorunkból megtudhatja, hogyan változik jövőre a nettó fizetése. Családi kedvezményt akkor tud igénybe venni, ha gyermek(ek)et nevel, akik után családi

pótlékra jogosult.


Ha nem nevel gyermeket, kérjük jelölje be az első lehetőséget. Ha van gyermeke, de házastársa (élettársa) veszi igénybe a családi kedvezményt, és azt teljes egészében fölhasználja, kérjük válassza a második pontot. Ha ön veszi igénybe a családi kedvezményt, ekkor kérjük válassza a 4. lehetőséget, és írja be a mezőbe gyermekei számát. Ha marad felhasználható adóalapkedvezménye, akkor azt ki fogja írni a program. Így kiszámíthatja házastársa (élettársa) nettó fizetését is, ha kiválasztja a 3. lehetőséget, és beírja a még felhasználható adóalapkedvezmény összegét a mezőbe (a kedvezmény ugyanis megosztható).

Orbán-bérkalkulátor Mennyit kapok kézhez?

Hasonlítsa össze az FN kalkulátora segítségével az adóátrendezés előtti és utáni nettó bérét.

http://www.fn.hu/ado/20101020/orban_berkalkulator_ennyit_kap_kézhez/

Bruttó bérem:

1. Sem én, sem házastársam (élettársam) nem kapunk családi pótlékot, nem nevelünk gyermeket (vagy már rendszeres keresetük van vagy 20 év fölöttiek)

2. Nevelek gyermek(ek)et (nincs rendszeres keresetük és 20 év alattiak), de a házastársam (élettársam) használja föl a teljes családi kedvezményt

3. Nevelek gyermek(ek)et (nincs rendszeres keresetük és 20 év alattiak), a házastársam (élettársam) részben használja föl a családi kedvezményt.

A még felhasználható (adóalapcsökkentő) kedvezmény összege havonta:

4. Nevelek gyermek(ek)et (nincs rendszeres keresetük és 20 év alattiak), és én veszem igénybe a családi kedvezményt.

Hány gyermek után kapja a családi pótlékot?

Számol


Ha még/már nem nevel gyermeket (vagy legalábbis már nem jogosult családi pótlékra), és bruttó 284 ezer forint fizetés alatt keres, akkor azt tapasztalhatta, hogy csökken a nettó bére jövőre. Ennek oka az adójóváírás szabályainak tervezett átalakítása. Akadnak, akik szerint ön emiatt még nem jár rosszabbul, hiszen ha emelik a bérét 3-4 százalékkal, marad ugyanennyi a nettója. Ezen érvelők persze nem számolnak sem a béremelés esetleges elmaradásával, sem az infláció elértéktelenítő hatásával, ám rendületlenül hajtogatják, senki sem jár majd rosszabbul. (V.ö. még Hofival: nálunk az szempont, hogy a dolgozó járjon jól! Ott a járda!)

Ha jogosult családi pótlékra, akkor viszont mindenképp növekszik jövőre a nettó bére. Hogy mennyire erőteljesen, az a bére nagyságától, és a gyermekei számától is függ. A nettó bér növekedése szempontjából a lehető legjobb elrendeződés egy magas fizetés, és legalább 3 gyermek. Bruttó 450 ezer forintos fizetésnél például közel 110 ezer forinttal nő a nettó bér, és még marad felhasználható adóalapkedvezmény. (A 2010-es adatok tekintetében a kalkulátor némileg pontatlan, nem számol az idei gyermekkedvezménnyel – ez csak a legalább 3 gyermeket nevelőknél játszik szerepet.)

Idén a 3 gyermek után járó adókedvezmény 12 ezer forint ( 3 x 4000 forint), jövőre 99 ezer forint. Idén az egy, illetve kétgyermekesek egyáltalán nem vehettek igénybe adókedvezményt, jövőre gyermekenként viszont 10 ezer forint erejéig csökkenthetik a befizetendő adójukat. Fontos, hogy az adókedvezmény megosztható, érdemes a kalkulátorunkat mindkét szülő fizetésével végigszámolni, a megmaradt adókedvezmény összegét (a program az utolsó sorban írja ki, ha van) beírva a harmadik választási lehetőséghez tartozó mezőbe.

Akinek nincs gyermeke, de nem szeretne az új adórendszer vesztese lenni, annak bizony jól kell keresnie, mondjuk legalább bruttó 285 ezer forintot, hogy nagyjából pénzénél legyen. Ám jobb a több: bruttó 500 ezer forintnál például már csaknem 40 ezer forinttal emelkedik a nettó fizetés.

A járulékplafon értéke még nem ismert, de ez sok vizet amúgy sem zavar, csak a nagyon magas fizetések esetében van jelentősége.

A képviselők jól járnak az új adóval
Megjelent: 2010.10.20. 06:47
Frissítve: 2010.10.20. 06:45
A házelnök évi 6 milliót, a miniszterelnök évi 5 millió forintot nyer az adóváltozásokon.

Előnyös lesz a honatyáknak az új személyi jövedelemadó. A 16 százalékos egységes adókulcs és a gyerekkedvezmények miatt egy átlagos honatya a Blikk számításai szerint havi 140 ezer forint körüli összeggel jár jobban jövőre.

A lap a vagyonnyilatkozatok és az önkormányzati választási eredmények alapján megbecsülte, kik azok az Országgyűlésben, akik sokkal jobban járnak az új rendszerben, és kiderült: maga a miniszterelnök is évi 5 millió forintnál többet vihet haza.

A győztes Kövér László, az Országgyűlés fideszes elnöke lett, ő évente több mint 6 millió forintot nyer az adóváltozásokon. Igaz 3, vele egy háztartásban élő gyermeke miatt ő 100 százalékig igénybe tudja venni az utánuk járó adókedvezményt.

Az adóváltozások győztesei között őt követi Orbán Viktor, Papcsák Ferenc elszámoltatási kormánybiztos, Lázár János Fidesz-frakcióvezető, a top 5 listát pedig Botka László, Szeged szocialista polgármestere zárja.

A Blikk megpróbálta elérni a legtöbbet nyerő képviselőket, ám egyedül Kövér László irodájából kapott választ. Ott azt mondták: a házelnök fizetésének jelentős részét most is jótékony célra fordítja, ez az összeg fog növekedni az adócsökkentés miatt.

A képviselők egyértelműen hasznát látják az új adórendszernek, amely politikailag még így is kedvező – mondta Vasali Zoltán politológus. Újra előtérbe kerülhet azonban kiváltságaik ügye, ha az új rendszer a középosztályt csak a szegényebbek kárára tudja megerősíteni - tette hozzá.

Az adószakértő szerint is mindenki jól jár. Van aki jobban, van aki kevésbé. (Bérkalkulátor)

Forrás: Blikk
-.-.-.-.-.-.-.-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.---.-..-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--3 millió embernek fáj majd az Orbán-einstand
Megjelent: 2010.10.14. 07:50
Frissítve: 2010.10.14. 08:51

Ha az állam nem fizet kamatokat, rosszul jár mindenki. Az elemző szerint rossz "üzenet".
© mti

A bankadó után további válságadókat vezet be a kormány: ez a távközlési-telekommunikációs és az energiaszektort, valamint a kereskedelmi láncokat érinti. Novembertől a jövő év végéig nem utalják át a magán-nyugdíjrendszerbe a járulékokat, havonta 30 milliárd forintot.

Ez az intézkedés mintegy hárommillió nyugdíjpénztári tagot és éves szinten 360 milliárd forint befizetést érint. A hvg.hu szerint erről a döntésről csak egyetlen szó juthat mindenki eszébe: einstand, hiszen a tagok számlájára a következő egy évben nem kerül egy fillér járulék sem.

Ez mind a pénztáraknak, mind a tagoknak veszteséget jelent – hacsak a bő egy év letelte után az állam meg nem téríti a kiesett összeget kamatostul. Máskülönben a befizetők felhalmozása az ennyi időre jutó összeggel apad. Az állami tb-rendszerben viszont nem megoldott, hogy egyéni számlákon tartsák nyilván a járulékbefizetéseket - írja a Népszabadság.

A magánnyugdíjpénztárakat tömörítő Stabilitás Pénztárszövetség szerint a tervezett intézkedés lényegében burkolt államosítást jelent. A következő 14 hónapban a dolgozók nyugdíjjárulékának egy részét „kölcsönveszi" az állam - mondta a Blikknek egy adószakértő. 

Kárpáti András példája szerint jelenleg a havi bruttó 200 ezer forintos átlagfizetés után a dolgozó és a munkaadó 67 ezer forintot fizet az APEH-nek nyugdíjjárulékként, ebből kapott eddig 16 ezer forintot a pénztár, amelyet befektetett.

Évtizedek múlva az összegyűlt összegből s annak kamataiból, hozaimaiból a pénztár kiegészíti az állami nyugdíjat – magyarázta a szakértő, aki szerint kár csak akkor nem éri az embereket, ha az állam most valóban csak „kölcsönvesz". Arról, hogy a pénzt kölcsön avagy örökbe kéri a kormány, Orbán nem mondott semmit .

Török Zoltán, a Raiffeisen Bank vezető elemzője úgy véli, így teljesül a kormány által vállalt hiánycél, de ez rossz üzenet. A vezetésnek éppen arra kellene ösztökélnie az embereket, hogy maguk is gondoskodjanak nyugdíjas éveikről, hogy fontosak a saját megtakarítások.

A magán-nyugdíjpénztári befizetések leállítása azt tükrözi, hogy a kormány tényleg tartani akarja a hiánycélokat. A befizetések hiányát nem rögtön érzik meg az emberek - így az nem fáj annyira - mondta Vasali Zoltán politológus.

Ajánlott linkek:

Orbán matematikája (hvg.hu)
Íme Orbán új csomagja (Blikk)

Forrás: Hír24

 

/Hogy is van ez?- megint a kisemberek....  Margó/
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-...-.-..-.-.-.-..-..-.-.-...-.--.-.-.-.-..-.-.-.-.-..--.-..--.-.-.-.

MiA magánnyugdíj-pénztárak helyzeteLenyúlja a kormány a nyugdíjakat?

Akadnak olyan vad értelmezései a magánnyugdíj-pénztári átutalások felfüggesztésének, hogy az állam „ellopja a nyugdíjakat”, de ezek aligha felelnek meg a valóságnak. Bár a kormány lépésének sok a kritikusa – még például a jobboldali érzelmű közgazdász, Mellár Tamás is -, a magánnyugdíj-pénztári pillér teljes megszüntetése is védhető álláspont lenne, de egyelőre erről nincs szó.

Kis Miklós

2010. október 15. 06:30

Nem államosítják a magánpénztárakat, de megváltoztatják olyan módon a szabályozást, hogy az állami nyugdíjrendszer váljon uralkodóvá – legalábbis ez szűrhető le a kormánypolitikusok eddigi nyilatkozataiból.

Az APEH a magánnyugdíj-pénztári átutalásokat november 1-jétől 2011. december 31-ig felfüggeszti, és a rendszer jövőjéről, az állami rendszerbe való visszalépés lehetőségéről még idén törvényt alkotnak- derült ki Orbán Viktor szerdai beszédéből.

 A kormány tervéről előzetesen semmi sem jelent meg a sajtóban, ami mutatja, a párt gondosan ügyel arra, mit szivárogtat ki előre. Lapunk júniusban írt arról, hogy a kormányzati ötletek közül a magánnyugdíjpénztárak államosítása látszana igazán alkalmasnak a hiánycélok tartására, és az adócsökkentések fedezésére egyszerre, Matolcsy akkor cáfolta, hogy a kormánynak ilyen tervei lennének.

Hogy értik a kormányprogramot?

Kapcsolódó cikkek

Államosításról valóban nincs szó (a pénztárak vezetői is burkolt államosításról beszélnek), de látható, hogy a kormányprogram e mondata "Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek" új értelmezési keretbe kerültek.
A nyugdíjrendszer jövőjéről a miniszterelnök nem ejtett szót a beszédében, így az sem volt világos, hogy a magánnyugdíjpénztári tagok megkapják-e végül az elmaradt befizetéseiket. Fölbukkantak olyan értelmezések, vélemények is a médiában, hogy a Fidesz „kisajátítja” a nyugdíjcélú befizetéseket.
Ezt lényegében Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter cáfolta azzal a kijelentésével, hogy egy magánnyugdíj-pénztári tagot sem ér kár amiatt, hogy az állam 14 hónapra felfüggeszti átutalásait a magánpénztárak számára. Feltehetően tehát a tagok 2012-ben megkapják az elmaradt járulékokat a pénztáruk által elért hozammal növelve - már ha nem lépnek át időközben az állami rendszerbe. (Matolcsy több lehetséges kompenzációs módszert is említett, de ez lenne az egyetlen, amelynél valóban nem érne kár egyetlen tagot sem.)Ebben az esetben lemondanak eddig elért megtakarításaikról, ami így az állam tulajdonába kerül, viszont nem 75, hanem 100 százalékát kapják majd az állami nyugdíjnak.
Fölénybe kerülhet az állami rendszer
A miniszter szavaiból kiderült, hogy mindenkinek joga lesz dönteni arról, hogy az állami-, vagy a magánnyugdíj-pénztári tagságot választja. Matolcsy szerint az állampolgárok pénze az állami rendszerben van nagyobb biztonságban. Mindez sejteti, hogy az állam nem közvetlenül, hatalmi szóval államosítja majd a magánnyugdíjpénztárakat, hanem mindent meg fog tenni, hogy átcsábítsa az állami rendszerbe a magánnyugdíjpénztári tagokat. Akik a kormányzati hozzáállás láttán valószínűleg ennek nagy számban engedni is fognak.

Persze, hogy pontosan mi a kormány szándéka, s mi történik majd a nyugdíjrendszerrel, arról maguknak a magánnyugdíjpénztárak vezetőinek sincs információjuk. Kozek András, a Stabilitás Pénztárszövetség elnökségi tagja találgatásokba sem mert bocsátkozni lapunk kérdésre. Mint elmondta, az intézkedésről a pénztárak vezetésével egyáltalán nem egyeztettek korábban.

ki utal kinek?

Az Orbán-beszéd után megjelentek elhangzottak olyan értelmezések is, hogy az állam nem utalja a kiegészítő támogatást a tagi befizetések mellé.
Erről természetesen szó sincs, az adózók, illetve az adózók munkáltatói által befizetett járulékokról van szó, amelyeket az APEH különböző beszedési számláira utalnak el.

Piaci reakciók
Valójában hétfőn derül majd ki, hogyan értékeli a piac a kormány magánnyugdíj-pénztárakkal kapcsolatos lépését, amelyet Orbán Viktor szerdai beszédében kevéssé részletezett – mondta Mellár Tamás, a Századvég Gzadaságkutató kutatási igazgatója az fn.hu-nak. (A forint szerdán pozitívan reagált a miniszterelnök beszédére.) 
A jobboldali közgazdász
korábban úgy nyilatkozott lapunknak, negatívan értékelné a piac a magánnyugdíjpénztárak államosítását. A közgazda ez irányú aggodalma továbbra is fönnáll.
Mellár Tamás hozzátette: a legnagyobb baj a kormány második akciótervével az, hogy egyszeri lépésekre alapít egy hosszabb távú adócsökkentést.
Gyenge verseny
A jobboldali közgazda egyetértett azzal a felvetéssel, hogy a magánnyugdíjpénztárak működése nem hatékony. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) statisztikái szerint az magánnyugdíjpénztárak között átlépők aránya folyamatosan nő, de a pénztárválasztásnak és az átlépéseknek semmi közük az elért hozamokhoz. A verseny gyenge, a magánnyugdíjpénztári tagok alulinformáltak, a vagyonkezelési költségek általában magasak.
Amint a PSZÁF korábban megállapította, „a csoporthátterű pénztárak kizárólag a csoporthoz tartozó vagyonkezelőkkel szerződnek, a vagyonkezelési szolgáltatás piaci versenyeztetése pedig általában csak a kisebb, munkáltatói hátterű pénztáraknál jellemző”. Mellár Tamás szerint azonban megoldást jelenthetnének az egyes skandináv országokban alkalmazott modellek, amelyekkel erősebbé lehetni tenni a versenyt.
A kormány azonban – úgy tűnik – inkább a magánnyugdíjpénztári pillér visszafejlesztésében érdekelt. Ami azt illeti, ezen elképzelés is védhető álláspont.
Magánnyugdíjpénztárak: teljes kudarc?
E vélemény legismertebb képviselője Kun János közgazdász, aki a Magyar Közgazdasági Társaság 47. Közgazdász-vándorgyűlésén i
smertette a pillér megszüntetése melletti érveit. Kun akkor kifejtette:a magánnyugdíjpénztárak egyetlen előzetes pozitív várakozást sem teljesítettek. A pénztárak miatti hiány a tb-kasszában 354 milliárd forint, emellett nagyjából 150 milliárd forint a pénztárak miatt létrejött államadósság kamatterhe.

Ajánlott weboldalak ·         Adókedvezmény.lap.hu ·         Életjáradék.lap.hu ·         Közgazdász.lap.hu

A pénztárak valójában megveszik azokat az állampapírokat, amelyeket az állam éppen a magánnyugdíjpénztárak okozta hiány miatt bocsát ki. Az a várakozás sem bizonyult igaznak, hogy a pénztárak versenye növeli a hatékonyságot, mert a kisebb hozamot biztosító pénztárak taglétszáma jobban nő, mivel többet költenek reklámra. A magánnyugdíjpénztárak fenntarthatóvá sem tették a nyugdíjrendszert, hiszen az állami nyugdíjrendszer éppen úgy lehet egyensúlyban lévő vagy fenntarthatatlanul egyensúlytalan, ha vannak nyugdíjpénztárak, ha nincsenek – érvelt Kun.

Mindzzel együtt persze valószínűnek látszik, hogy a kormány szemében - különösen tekintve az unióval történt vitánkat (célunk az volt, hogy papíron csökkenthető legyen az államháztartási hiány) – a jövő évi 3 százalékos hiánycél elérése volt a legerősebb érv.

.x.x.x.x.x.x.x..x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x..x.x.x.x.x.x.x.x.x.x.x..x.x.x.x.x.x.x.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Egyed Józsefné üzente 13 éve

Pofon a rokkantaknak a kormánytól
fn.hu Cs.K. 2011. április 15. 15:15

Eddig elkerülte a szélesebb nyilvánosság figyelmét azon apró adómódosítás, amely miatt a súlyosan mozgáskorlátozottak adóterhei nőttek.
Bár az Orbán-kormány retorikája középpontjába az adócsökkentéseket helyezte, ennek ellenére már széles körben ismert, hogy egyes csoportok – például a kb. bruttó 300 ezer alatti bérből élők (és családi kedvezményt érvényesíteni nem tudók) – a korábbinál több személyi jövedelemadót fizetnek.

Kevésbé köztudott, hogy 2011 január 1-től a súlyosan mozgáskorlátozottak adóterhei is nőttek. Míg tavaly például a súlyosan mozgáskorlátozott egy 2008-as évjáratú Suzuki Swift 1.3 után nem kellett gépjárműadót fizetnie, idén 10460 forintot adózik. (Gépjárműadó-kalkulátor elérhető itt.)

Ennek oka, hogy idén legfeljebb 13 ezer forint erejéig érvényesíthetik adókedvezményüket a rokkantak. A kedvezmény – ahogy eddig is – 100 kilowatt (nagyjából 134 lóerő) teljesítményt el nem érő gépkocsikra vonatkozik. Annyiban pozitív a törvénymódosítás, hogy az adókedvezmény már üzembentartói szerződéssel is igénybe vehető.

A kormány sajátos viszonya a rokkantakhoz, és fogyatékkal élőkhez más ügyekben is már tetten érhető volt: ilyen volt például, hogy hagyták megszűnni a látássérültek rehabilitációját végző országos hálózatot.

Válasz

Egyed Józsefné üzente 13 éve

Orbán magyarázza a bizonyítványt
2011. 4. 4. 11:54| hvg.hu

„Azt javaslom, hogy sose járuljunk hozzá az egységes piacon belüli adóharmonizációhoz” – mondta Orbán Viktor napirend előtt a Parlamentben. A miniszterelnök a magyar EU-elnökség első felét értékelő felszólalásának legnagyobb részében arról beszélt, miért maradt ki Magyarország több uniós programból, miközben az elnökség céljának az egységes európai gazdaságirányítás.

Az Euro plusz csomagról azt mondta Orbán: a hat pontjából öttel egyetért, s ezeket a többi államtól függetlenül is szeretné Magyarországon megvalósítani. A társasági adóalap harmonizációját viszont elutasítja. Ennek kapcsán az Európai Bizottság egy hatástanulmányára hivatkozott, ami szerint 0,4-0,9 százalékkal csökkenne a magyar növekedés a harmonizáció miatt, s így 50-70 ezer munkahely kerülne veszélybe. Szóba került az eredetileg az elnökség egyik díszének tervezett keleti partnerségi csúcstalálkozó, amit végül elvettek Magyarországtól. Erről a miniszterelnök azt mondta: értelmetlen lett volna egy hétvégére megbénítani Budapestet, miközben egy igazán fontos politikai szereplő sem jött volna el.
Az elmúlt hónapok európai ügyeit Orbán úgy értékelte: siker, hogy fontos döntések születtek az energiacsúcson, többek közt az egységes gáz- és árampiac megteremtéséről és az energiaszigetek megszüntetéséről, s jó irányba halad az európai gazdasági együttműködés is. A válság még nem ért véget, „nehéz idők jönnek”. A magyar szerepvállalás az európai közös kül- és biztonságpolitikában, legfőképp Líbia kapcsán szerinte sem volt eléggé erős, de a Lisszaboni Szerződés ezen a téren megköti a soros elnök kezeit.

Az elnökség eddig nagyobb részében sikeres, de ez nem a politikai elit, hanem a háttérben dolgozók eredménye – reagált Mesterházy Attila szocialista frakcióvezető Orbán felszólalására. A politikai botrányok szerinte lerombolják az eredményeket, a médiatörvény és az alkotmány kapcsán is vizsgálják a magyar demokrácia állapotát, ez pedig nem fordulhat elő az elnökséget betöltő országgal – mondta.

A Jobbik részéről Balczó Zoltán frakcióvezető-helyettes reagált, s arról beszélt: a kormány versenyképességi céljai nem megfelelőek, mert megkönnyítené a tőke kiáramlását az országból.

Schiffer András , az LMP frakcióvezetője arról beszélt: az adóverseny megnyerhetetlen, nem ebbe kell belevágni. Szerinte adóharmonizációra lenne szükség, be kellene vezetni a pénzügyi tranzakciós adót. A kormány céljait az energiabiztonság kapcsán jónak tartja, de ennek sikeréhez az is kellene, hogy ne csak Európában, Magyarországon se legyen „ámokfutás” az energiaügyekben.
Szerző: Sztojcsev Iván

Válasz

Egyed Józsefné üzente 13 éve

Áprilisban jön a feketeleves - Újabb terveket jelent be a kormány
2011. 4. 1. 12:11|Utolsó módosítás: 2011. 4. 1. 13:07|Gazdaság »

A kormány megállapodást kíván kötni a Bankszövetséggel, a devizahitelesek megsegítésén túl az euró alapú hitelezés helyreállítása és a kkv-k finanszírozásának elősegítése érdekében, a munkahelyteremtés ösztönzésére pedig Magyarország Munkatervet állít össze és azzal számol hogy az idén az államháztartás többlete a GDP 2 százaléka lesz, a még szükséges konkrét strukturális intézkedéseket pedig az április 15-én nyilvánosságra kerülő konvergencia programban ismerteti.
A Nemzetgazdasági Minisztériumnak (NGM) a strukturális reformprogram végrehajtásáról szóló tájékoztatójában kifejti: a költségvetés stabilizálása, a biztonságos államháztartási pozíció tartása, továbbá a középtávon fenntartható pénzügyi egyensúly megteremtése további strukturális intézkedéseket igényel. Annak érdekében, hogy a magyar kormány elérje ambiciózus célkitűzéseit - a GDP arányos államadósság 50 százalék alá csökkentését, a növekedési ütem 4-6 százalékos tartományba emelését, valamint 2020 végére az egymillió új munkahely megteremtését - átfogó és előremutató lépésekre van szükség - közölte a tárca.
A kormány a Bankszövetséggel egy olyan megállapodást kíván kötni, amely a költségvetésre nem gyakorol negatív hatást, és megoldást nyújt egyebek mellett a devizahitelesek problémáira, emeli a bankok állampapír-keresletét, segíti a kkv-szektor finanszírozását és egy otthonteremtési program elindítását, illetve az euró alapú hitelezés helyreállítását.

A kormány a Széll Kálmán Terv intézkedéseit megtartva, azokat kiegészítve április 30-ra elkészíti a Magyarország Munkatervet, amely kijelöli a teendőket egymillió új munkahely megteremtéséhez 2020-ra. Ennek keretében a kormány továbbra is vállalja, hogy 2014-ig 300.000 munkahely jön létre.

A munkaterv keretében új Munka Törvénykönyvre tesznek javaslatot, melynek célja, hogy az EU legrugalmasabb munkaerőpiacát alakítsa ki Magyarországon - áll a dokumentumban. A terv keretében megvizsgálják az atipikus foglalkoztatási formákat, illetve a közmunka rendszerét nemzetközi összehasonlításban. További javaslatokat tesznek a foglalkoztatással kapcsolatos adminisztráció csökkentésére és a be nem jelentett munkavégzés kifehérítésére. Felülvizsgálják a foglalkoztatáspolitika intézményrendszerét, illetve az aktív munkaerő-piaci politikák cél és eszközrendszerét.

Válasz

Egyed Józsefné üzente 13 éve

"...a terem létszáma az eredeti felére csökkent." - mert a kormánypártiak nem voltak kíváncsiak az ellenzékiek véleményére, csak a dicsőítésre.

Válasz

Egyed Józsefné üzente 13 éve

Orbán: „Nem hiszünk az Európai Unióban!”
FN.hu 2011. április 4. 10:49
Belpolitikai húrokat pengetve számolt be az Országgyűlésben a múlt heti EU-csúcsról Orbán Viktor napirend előtti felszólalásában. Megtudhattuk: Magyarországon már "az emberekről szól a politika", most az unión van a sor.

Magyarország EU-elnöki féléve egybeesik hazánk megújításával – ezt Orbán Viktor jelentette ki ma az Országgyűlésben. E küzdelemben Magyarország „nem hunyászkodik meg”, „kiáll saját igazáért”, „vállalja a konfliktusokat”, valamint „képes érvényesíteni az érdekeit, hogy polgárainak nagyobb biztonságot teremtsen”.

Sőt: „Magyarország ma erősebb, függetlenebb, mint az elmúlt húsz évben volt.” Mindezeknek köszönhetően tudunk segíteni Európának is a megújulásban - véli a kormányfő.

Orbán Viktor szerint 2011 a kommunizmus bukása utáni legnehezebb év, és „Magyarország pont ezt fogta ki”. A gazdasági válság nehézségei mellé megkaptuk az észak-afrikai válságokat és a Japánt ért katasztrófa keltette problémákat.
Orbán Viktor úgy ítéli meg: Európa és Magyarország is megújításra szorul. Elsőként ismertük fel a megújulás szükségességét, és szintén elsőként ismertük fel, hogy a nyugati világ válsága „érvénytelenné tette a régi eszközöket” - mondta a kormányfő.

„Mi, magyarok, megértettük a probléma természetét” – így a miniszterelnök. Aki szerint a feladat nem az, hogy visszataláljunk a válság előtti Európához, hanem az, hogy kitörjünk a megszokott körből, aminek központi kérdése az államadósságok csökkentése. Az új célhoz új eszközök is kellenek, mint például a bankadó és a „multiadó”.
„A részalakítás nem vezet sehová” – jelentette ki Orbán. Aki azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy az eddigi gyakorlattal szemben „Európában és Magyarországon is az emberekről kell szóljon a politika”. Pontosabban: e szempontból már csak a kontinensnek kell változnia, ugyanis hazánkban immár megvalósult a nemes cél.

A sikeres magyar elnökséget illusztrálandó adatokat is sorolt a kormányfő: Brüsszelben 750 munkatanácsülést vezényeltünk le, plusz 16 tanácsülést és 9 informális miniszteri ülést. Több témát is kiemelt Orbán. Egyebek mellett büszke arra, hogy immár egymillió uniós polgár aláírásával bármely témában népi kezdeményezés vihető az EP elé. Valamint a következőkre is: politikai megállapodást hoztunk tető alá a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos informálásáról, közös agrárpolitikai stratégiát fogadott el az unió, „fontos döntések születtek az energiacsúcs ülésén", és „megteremtettük az egységes szabadalmi oltalmat Európában”.

Orbán Viktor szóba hozta a német-francia versenyképességi paktumot, az Euro pluszt, amihez Magyarország nem csatlakozott. A hatpontos paktum öt pontjával egyetértünk, de a társasági adóalap harmonizációját elutasítjuk. „Eszünk ágában sincs adót növelnünk” – mondta a kormányfő.

A miniszterelnök szerint a közös gazdasági kormányzás csak esély, „mert a válságnak nincs vége… nehéz idők jönnek, újabb és újabb válságlökések jönnek.”

Reakció

A frakcióvezetők – szokás szerint – reagálhattak a miniszterelnök napirend-előttijére. A szocialista Mesterházy Attila azt kifogásolta, hogy Orbán a számára rendelkezésre álló 15 perc kétharmadát annak ellenére belpolitikára használta, hogy felszólalása elvileg az uniós elnökségről szólt.

Az elempés Schiffer András az adókérdéshez szólt hozzá. Úgy véli, „nem kéne belemenni egy kétes adóversenybe”, hiszen „az adóverseny megnyerhetetlen”, inkább az úgymond spekulánsokat kéne adóztatni. A frakcióvezető egy bonyolult képzettársítással a homokhátság csatornarendszerét is beszédébe keverte.

A jobbikos Balczó Zoltán szerint az lehet az EU-elnökség legfőbb célja, hogy Magyarország „jó arcát mutassa” a kontinens felé.

A kereszténydemokrata Harrach Péter – nem meglepő módon – magasztalta a miniszterelnököt.

Viszont

Viszontválaszát Orbán Viktor azzal a meghökkentő kijelentéssel kezdte, hogy: ”Nem hiszünk az Európai Unióban. Mi Magyarországban hiszünk!” Hozzátette: „Számunkra az Európai Unió nem hit, hanem ész kérdése.” Mesterházy Attilának jelezte: csupán „érzékcsalódás”, hogy napirend-előttijében a belpolitikáról szólt, ugyanis az EU és Magyarország problémái jórészt megegyeznek. Balczó Zoltánnak a „partneri” hozzászólást köszönte. Schiffer Andrásnak pedig azt mondta: Magyarországnak versenyképességre van szüksége, amelyhez az államadósság csökkentésén keresztül vezet az út, amihez növelni kell a gazdaság teljesítményét.

Orbán viszontválasza után az elempés Osztolykán Ágnes kapott szót, de a nagy mozgolódás miatt technikai szünetet kért, arra az időre, „amíg a képviselők kivonulnak a teremből”. Az ülés vezető elnök, Lezsák Sándor eleget tett a kérésnek, a terem létszáma az eredeti felére csökkent.

Válasz

Egyed Józsefné üzente 13 éve

Új linkkel bővült: Nyugdíjpénztári hozamok...

Válasz

Egyed Józsefné üzente 14 éve

Akár ebadót is kivethetnek majd az önkormányzatok
Megjelent: 2011.03. 9. 06:47 Frissítve: 2011.03. 9. 09:07

Az új finanszírozási rendszerben szabadon választott adókat vezethetnének be a helyhatóságok.

Saját adókat vethetnének ki a települések az új önkormányzati finanszírozási rendszerben a Népszabadság értesülése szerint.

A lap szerdai számában arról ír, hogy az önkormányzati feladatok várható újragondolását követően a jövőben állami feladat lehet például az iskolák fenntartása, ám ezzel együtt az iparűzési adó egy része és a súlyadó a központi költségvetést gyarapíthatja.

A Népszabadság információi szerint ugyanakkor az önkormányzatok szabadon választott adófajtákat vezethetnének be, így például a települések akár ebadót vagy füstadót is kivethetnének saját területükön.

Tállai András, a belügyminiszter államtitkára korábban azt közölte, hogy még az idén újra akarják szabályozni az önkormányzatok helyét és szerepét, így a jövőben már csak a tipikusan helyhatósági feladatok maradnának helyben.

Önkormányzati választás ötévente?

Helyes irányba tett lépésnek tartja Tóth Zoltán választási szakértő, hogy az önkormányzati választásokat az EP-választással azonos napon tartsák - írja a Népszabadság. Tóth Zoltán szerint szakmai szempontból ez az elképzelés nem elfogadhatatlan, ám szerencsésebb lenne a parlamenti ciklus félidejében tartani a helyhatósági tisztújítást. Amennyiben ugyanis az európai parlamenti és az önkormányzati voksolás is egy napra esik, akkor ugyan egy kampánnyal kevesebb lenne, ám minden huszadik évben nagyjából azonos időre esne mindhárom - azaz az országgyűlési, az európai parlamenti és az önkormányzati - voksolás is. Az MSZP szerint az ötlet elfogadható.

A Magyar Hírlap számolt be kedden a Fidesz alkotmánytervezetére hivatkozva arról, hogy öt évre nőne egy önkormányzati ciklus hossza és az EP-választással együtt tartanák a jövőben.
Forrás: MTI/Független Hírügynökség
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:

*
2011.03.08 Összevonhatják a kistelepülések önkormányzatait
*
2011.03.08 Önként adósodnának tovább az önkormányzatok
*
2011.03.07 Óriási bajban vannak az önkormányzatok
*
2011.03.03 Milliárdokra pályázhatnak az önkormányzatok
*
2011.03.01 Nógrádban a legkevesebb az adóbevétel

Válasz

Egyed Józsefné üzente 14 éve

Nyugdíjreform: hideg szívvel, forró fejjel
Kis Miklós 2011. március 8. 17:55

Irracionális bedarálni a korkedvezményes, és a korengedményes nyugdíjazást – értettek egyet nyugdíjszakértők és munkavállalók egy keddi, fővárosi konferencián. A nyugdíjbiztosító korábbi igazgatója szerint beláthatatlan társadalompolitikai következményei lehetnek, ha 2012-ben új nyugdíjrendszert vezetnek be. A szakszervezetek társadalmi párbeszédet követelnek.

A versenyszférában 50-60 évesen 22 éves „csikókkal” kell versenyezni - mondta el a Vegyipari Dolgozók Szakszervezete (VDSZ) által szervezett konferencián egy ipari vállalat szakszervezeti vezetője.

Megszűnt már a „nyugdíjig már elleszel” című lehetőség. Ki fog derülni, hogy 65 évesen már nem lehet a szalag mellett állni, és a fiatalokkal versenyképesnek lenni, ki fogják rugdosni 60 évesen az embereket . A korengedményes nyugdíjnál a munkaadó a zsebébe nyúl, és kifizeti a még hátralévő évekre a járulékokat, mert a dolgozója nála ment tönkre. Miért kell ezt a lehetőséget elvenni? Milyen jogon veszik el a korkedvezményes nyugdíjat, amikor a munkaadóknak korkedvezmény járulékot kell fizetniük? – kérdezte a vállalat szakszervezeti vezetője az Orbán-csomag nyugdíjintézkedései kapcsán szervezett rendezvényen, ahol szakértők, s más prominens emberek mellett szóhoz jutottak maguk az érintettek is – ami különben ritkaság konferenciák esetében.

korkedvezmény járulék
A mértéke 13 százalék. 2007-ben vezették be, akkor még a teljes összeget a központi költségvetés átvállalta, majd fokozatosan egyre kevesebbet. Idén már a munkaadók fizetik teljes egészében a korkedvezmény járulékot.

Nehéz kérdések, amelyekre nem a jelen lévőknek kellene válaszolni – mondta Herczog László, volt szociális és munkaügyi miniszter. A rendezvényre azonban hiába hívták meg a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárát, nem jött el - ami nem sok jót előlegez arra nézve, hogy a kormány vajon enged-e a VDSZ követelésének, és a munkavállalók képviselőivel érdemben megvitatja-e a nyugdíjrendszer tervezett átalakítását.

Herczog szerint – s ezzel a meghívott nyugdíjszakértők (Simonovits András, Barát Gábor) is egyetértettek – a korhatár nem lehet rugalmatlan eleme egy nyugdíjrendszernek sem.

Beláthatatlan következmények
Barát Gábor nyugdíjszakértő, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (ONYF) volt főigazgatója elmondta: a nyugdíjreformhoz hideg fejre, és forró szívre lenne szükség, ám mintha ezeket éppen megfordítanák. A nyugdíjszakértő 2012-ig semmiképp nem lehetséges áttérni egy másik nyugdíjrendszerre, legyen az bármilyen. Annak hatásait ugyanis le kellene modellezni, illetve meg kell teremteni az új rendszer adminisztrációjának szervezeti-informatikai hátterét is.

Ha 2012-ben mégis új nyugdíjrendszert vezetnének be, annak beláthatatlan társadalompolitikai következményei lennének – tette hozzá.

A volt főigazgató úgy vélte: a rokkant-nyugdíj rendszerének
Lengyel László
Az időskor problémáit nem a gyógyszerek árának emelésével kellene megoldani.
szigorításában nincsenek akkora tartalékok, mint a kormány gondolja. S ha már szigorítani akarnak, akkor miért nem azok sorsával kezdenek foglalkozni, akik jelenleg rehabilitációs járadékon vannak?

Barát fölhívta a figyelmet: a nyugdíjak inflációs követésére áttérés egyre nagyobb jövedelmi ollót eredményez majd az újonnan nyugdíjazottak, és a már nyugdíjazottak között, ami korrekciós igényeket hozhat magával.

A konferencián Lengyel László is jelen volt, akitől talán az év egyik legjobb aranyköpését is hallhattuk: az időskor problémáit nem a gyógyszerek árának emelésével kellene megoldani.

A korkedvezményes nyugdíj nem azonos a rendőrnyugdíjjal

Nem kellene kiönteni a fürdővízzel a gyermeket – mondta később Székely Tamás, a VDSZ elnöke lapunk kérdésére, újságírók előtt A korkedvezményes nyugdíj a fegyveres testületeknél 25 év után olyan nyugdíjat jelent, amely megegyezik az utolsó évi bérrel. Más veszélyes munkaköröknél viszont 5 év kedvezményről van szó, és az általános szabályok szerint megállapított nyugdíjról. Nem lehet tehát a kettő egy kalap alá venni – mondta az elnök. A szakszervezeti vezető mindemellett megjegyezte: a fegyveres testületeknél dolgozók korkedvezményes nyugdíját sem lenne szabad egyik napról a másikra elvenni, hiszen valószínűleg az érintettek pályaválasztási döntésében a kedvezményes nyugdíj lehetősége is benne volt.
Az elnök hozzátette: a VDSZ javasolja korkedvezményes nyugdíj rendszerének kiterjesztését minden folyamatos, több műszakos munkarendben dolgozóra. A folyamatos munkarendben történő munka egészségre ártalmas hatásait a VDSZ által kiadott felmérés bizonyítja – mutatta be a könyvet Székely.

Kapcsolódó cikkek * 11.03.08 Szivárog az Orbán-csomag
* 11.03.04 Hol téved a kormány?

Válasz

Egyed Józsefné üzente 14 éve

Annyi a korkedvezményes nyugdíjnak?
Megjelent: 2011.03. 8. 16:03 Frissítve: 2011.03. 8. 17:32

Már a jövő héten fel akarja függeszteni a korkedvezményes nyugdíjba vonulás lehetőségét a kormány.

Ezt a Klubrádiónak mondta a Belügyi és Rendvédelmi Dolgozók Szakszervezetének főtitkára. Bárdos Judit azt mondta, ez már a folyamatban lévő ügyeket is érinti. A szakszervezet úgy tudja, a javaslat egyéni képviselői indítványként kerül a parlament elé, így kikerülhető az egyeztetési kötelezettség.

A Vegyipari Dolgozók Szakszervezetének vezetője a Klubrádiónak elmondta, ha egyik napról a másikra megszűnnek a kedvezmények, ágazatok fognak meghalni. Székely Tamás elmondta: április 9-ére demonstrációra készülnek a fővárosban, ahol a nyugdíjrendszer megváltoztatása ellen tiltakoznak. Elfogadhatatlanak tartják, hogy csak az öregkori nyugdíjkorhatár elérésekor mehet el mindenki nyugdíjba, hisz sok olyan munkavállaló van, aki olyan egészségkárosító hatásoknak van kitéve, hogy kérdéses, hogy megéri-e a nyugdíjkorhatárt.

A Rendészeti és Közigazgatási Dolgozók Szakszervezete azt kezdeményezi, hogy vegyék le a napirendről a korkedvezményes nyugdíj teljes megszüntetésének tervét, és kezdjenek tárgyalni egy kompromisszumos megoldásról. Vincze Tibor, az érdekképviselet elnöke emlékeztetett rá, hogy ez a társadalom érdeke, ha erős rendvédelmi szervekkel akarja fenntartani a közbiztonságot.

"Kollégáink nagyon nagy várakozással tekintettek a korábbi ellenzéki, jelenleg kormánypárti szakpolitikusokra, akik azt ígérték, hogy a rendészeti dolgozóknak nem a nyugdíjazásuk lehetőségét kell csorbítani, hanem olyan egzisztenciát, életpályamodellt kell kialakítani, melynek kapcsán a nyugdíjazási lehetőség nem motivációs tényező" - emlékeztetett Vincze Tibor.

A Független Büntetés-végrehajtási Szakszervezetek Országos Szövetsége szerint a jelenlegi korkedvezményes nyugdíjrendszert az észszerűség és a szakmai elvek megtartása mellett lehet csak változtatni; a változtatás előtt egyeztetéseket kell tartani. Az érdekvédők szerint a Széll Kálmán Tervben megfogalmazott változtatási tervezet jelen írásos formájában nem értelmezhető.

AJÁNLOTT LINK:
Gondok a politikusokra szabott nyugdíjszabályokkal (Hír24)
Forrás: Klubrádió/MTI

Válasz

Egyed Józsefné üzente 14 éve

Azokat /a tömeget/ is meg kellene kérdezni, akik veszítettek evvel az adórendszerrel, hogy honnan tudják pótolni a jövedelem-kiesést, hiszen eddig is létminimum körül, vagy alatt éltek. Margó

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu